Ce este Scent Marketing-ul?
Scent Marketing-ul este un component al marketingului bazat pe utilizarea de arome diferite cu scopul stimularii vanzarilor, promovarea produselor pe piata si influentarea pozitiva a cumparatorilor. Acest instrument de marketing cu efecte puternice si beneficii majore aduse utilizatorilor incepe sa castige teren si la noi in tara.
Scent marketing-ul este un complex de pasi care folosesc aromele pentru a influenta comportamentul uman, crearea anumitor emotii si stimularea necesitatilor sale de a cumpara bunuri si servicii.
Rezultatele marketing-ului olfactiv traduse in cifre sunt impresionante, astfel, conform cercetarii comune a Universitatii Rutger, institutului The sense of smell si Fundatiei de Tratament si Cercetare The Smell and Taste:
– Oamenii isi amintesc de 100 de ori mai mult ceva ce au mirosit decat ceva ce au vazut, auzit sau atins;
– Simtul mirosului se pastreaza 60% corect dupa un an in timp ce memoria vizuala doar 40%;
– Mirosul poate spori energia si starea de bine cu 40% atunci cand suntem expusi la mirosuri placute;
– Creste timpul petrecut de client intr-un spatiu comercial cu 15-20%;
– Creste profitul cu 10-30%;
– Reduce stresul cu 20-30%;
– Angajati mai productivi si mai relaxati;
Unde se foloseste?
Aceasta tehnica de promovare are un grad de aplicabilitate foarte mare, incepand cu magazinele de retail si continuand cu clinicile de sanatate.
Pentru a evidentia doar cateva din domeniile in care scent marketing-ul poate fi utilizat cu succes, va amintim:
Previous
Next