Scent Marketing

Ce este Scent Marketing-ul?

Scent Marketing-ul este un component al marketingului bazat pe utilizarea de arome diferite cu scopul stimularii vanzarilor, promovarea produselor pe piata si influentarea pozitiva a cumparatorilor. Acest instrument de marketing cu efecte puternice si beneficii majore aduse utilizatorilor incepe sa castige teren si la noi in tara.
Scent marketing-ul este un complex de pasi care folosesc aromele pentru a influenta comportamentul uman, crearea anumitor emotii si stimularea necesitatilor sale de a cumpara bunuri si servicii.
Rezultatele marketing-ului olfactiv traduse in cifre sunt impresionante, astfel, conform cercetarii comune a Universitatii Rutger, institutului The sense of smell si Fundatiei de Tratament si Cercetare The Smell and Taste:
– Oamenii isi amintesc de 100 de ori mai mult ceva ce au mirosit decat ceva ce au vazut, auzit sau atins;
– Simtul mirosului se pastreaza 60% corect dupa un an in timp ce memoria vizuala doar 40%;
– Mirosul poate spori energia si starea de bine cu 40% atunci cand suntem expusi la mirosuri placute;
– Creste timpul petrecut de client intr-un spatiu comercial cu 15-20%;
– Creste profitul cu 10-30%;
– Reduce stresul cu 20-30%;
– Angajati mai productivi si mai relaxati;

Unde se foloseste?

Aceasta tehnica de promovare are un grad de aplicabilitate foarte mare, incepand cu magazinele de retail si continuand cu clinicile de sanatate.
Pentru a evidentia doar cateva din domeniile in care scent marketing-ul poate fi utilizat cu succes, va amintim:

beauty salon & barber shops
beauty salon & barber shops
sala de conferinta
sala de conferinta
clinica dentara
clinica dentara
hotel
hotel
magazin de haine si incaltaminte
magazin de haine si incaltaminte
optica medicala
optica medicala
restaurant
restaurant
sala de fitness
sala de fitness
birouri
birouri
showroom auto
showroom auto
wellness & spa
wellness & spa

Previous
Next